Swiss Quality

Beratungsleistungen

Beratungs- und Coaching Leistungen

  • Einführung von Excellence / Total Quality Management (TQM)
  • Coaching Kulturveränderung
  • Entwicklung/Einführung von Vision, Mission, Strategien und Werten
  • Strategische Qualitätsplanung
  • Umsetzung der Qualitätspolitik
  • Geschäftsprozessoptimierung
  • Benchmarking
  • Selbstbewertung auf Basis EFQM Excellence Modell und Malcolm Baldrige National Quality Award Modell
  • Vorbereitungen / Bewerbung für nationale Qualitätspreise
  • EFQM Internal Assessor und EFQM Leaders for Excellence Training
  • Risk Management (basierend auf EFQM Excellence Modell und ISO 31000)
  • Coaching von Excellence / TQM Manager
  • Six Sigma / Lean Six Sigma Prozess Verbesserung
  • Lean Management
  • Entwicklung von KPIs / Qualitätsindikatoren
  • Kunden- und Mitarbeiterbefragungen
  • Mobbing: Erkennen und verhindern
  • Konflikt Management
  • Teamarbeit und Kommunikation
  • Lean Projektmanagement
  • Business Process Management
  • Storyboarding
  • Quality Function Deployment (QFD)
  • Qualitätsverbesserungsmethoden/-techniken
  • Persönliche Qualitätsverbesserung (PQV)
  • DISG®-Personality Model Application
  • Change Management
  • Integration von ISO Qualitätsmanagement System in ein Excellence/TQM System
  • Grossgruppen Coaching (Open Space, AI, Future Conference, RTSC)
  • I have attended the EFQM Foundation Training by ITQM. It was a very good experience, which I recommend to every person who intends to explore new ways of managerial thinking and to every organization that needs to increase the efficiency and the outcome of its organization. The training was supported with case studies, live examples and documents, which I can refer to and build on, to translate into my day to day work. I am looking forward to attend  the EFQM Assessor Training by ITQM.”

    Alain Mahrouk, Senior Operations Manager, Burj Al Hamam Restaurants Company, Riyadh, KSA
  • Das EFQM European Assessor Training wurde ausgezeichnet durchgeführt. Dr. Koller's profesionelle Kompetenz, seine methodische Vorgehensweise, wie auch sein persönliches und rhetorisches Verhalten war sehr gut.

    Mr. Lian Thye Yew, Vice President Quality and Testing, Credit-Suisse, Singapore
  • I learned not only about the EFQM Model and the best practice standards, I also learned a lot from the practical examples of the trainer. He enriched the training with his vast experience in Business Excellence.

    Dr. Sharifa Al Balushi, Head of Quality Assurance, Ministry of Higher Education, Muscat, OM